10.9.2012

Saavutus

Teen mää muutakin ko imetän ja rutisen.

Neuloin!

Sukkapari x 2

Ennen noita päästeli tulemaan sievää jälkeä parin illassa, kahdessa parissa taisi vierähtää melkein kuukausi. En ehkä aloita koon 68 nuttua, kasikymppinen saattaa olla tätä tahtia järkevä. Tytär pukeutuu tällä hetkellä kokoon 56. 

Langaksikin piti novitoiden sijaan hifistellä jotain perkeleenkallista babymerinoa, kun sujahdin vahingossa paikalliseen uuteen lankakuppilaan enkä kehdannut poistua ostamatta mitään. Onpahan pehmoisaa ja lämpöistä. 

Että liirumlaarum jne.

4 kommenttia:

  1. Nuttu olis ihana, mutta ihan liian vaikea ja aikaavievä mun taidoilla. Edelleenkin ovat isoäidin neliöt korissa lapsen sängyn alla. Jos se päiväpeitto valmistuis vaikka lakkiaisiin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On niitä helppojakin nuttuja, mutta mun käsissä niistä tulee aina liian leveitä ja lyhyitä. Muutaman olen kaverin lapsille neulonut, enkä tietenkään tohdi tivata josko niitä saisi takaisin.

      Isoäidinneliöistä pysyttelen kaukana ihan vain siksi, että olen niitä arviolta satoja virkannut, mutten koskaan ole saanut aikaiseksi yhdistää kuutta useampaa ja nekin ruttuun.

      t. Kässäntunnilla paskaksi peloteltu

      Poista
    2. Osaispa tehdä jotain käsillään - mulle ei varmaan syyttä rapsahtanut seiskaa käsitöistä koulussa. Viime vuonna tosin sain jonkun puuskan ja päätin alkaa virkata, mutta into lopahti noin viiteen lasinaluseen. Mä en tajua niistä virkkaus- tai neulontaohjeistakaan tuon taivaallista ja hermo menee jo ihan siinä, kun yritän ymmärtää mitä pitäis tehdä.

      Onneksi lapsen mummo on viritellyt käsityöharrastuksensa uudelleen.

      Poista
    3. Täälon pakko tehdä itse jos meinaa jotain tehdä. Mun äiti ei koske lankoihin, saati puikkoihin tai koukkuihin edes ase ohimolla. Puolison isoäiti on käsityöihmisiä, mutta pelkään sitä kierrettä, jossa lapsi on muistettava aina pukea juuri oikean henkilön vääntämiin nuttuihin jos tapaamisen riski on olemassa.

      Mää sain jossain vaiheessa mahdottoman herätyksen ja opettelin lukemaan neuleohjeita ja virkkauskaavioita. Siinon kanssa oma kielensä. Nyt yritän opetella tavaamaan ompeluohjeita, tosin tytär ei ole kovin myötämielinen.

      Poista

Kommentoi pois - kunnioitathan yksityisyyttä.